Zdravý životní styl, aneb návrat k přirozenému zdraví.

Zdravý životní styl, aneb návrat k přirozenému zdraví.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on pinterest
Pinterest
Share on skype
Skype
Share on email
Email


Přechodová fáze

  1. V přechodové fázi doporučuji nekonzumovat klasické brambory. Je vhodné vyměnit je za rýži a celozrnné těstoviny. Nedokážete-li si brambory na pět dní odepřít, doporučuji konzumovat sladké brambory nebo batáty, případně brambory vařené pouze ve slupce. Pokud jde o rýži, je dobré použít zejména rýži celozrnnou a rýži typu paraboiled, které nemají tak vysoký glykemický index jako klasická bílá rýže. Vhodně jsou i semolinové těstoviny. Změny by měly být postupné. Každý den o krůček ke zdraví. Nikam nespěcháme! Naplánujte si, jakou změnu každý den, či týden, uděláte. Dělejte správná rozhodnutí a brzy uvidíte výsledky. Netlačte na sebe. Času máme dost. Změna bude díky pomalému tempu trvalá! 
  2. Skvělé přílohy jsou: batátové pyré, pečená a dušená zelenina. Špagety z červené řepy, mrkve, či cukety. Bezlepkové noky, těstoviny a pečivo.
  3. Pomazánky: celerová, mrkvová, česneková, tvarohová, tvarohová se zeleninou, řepná, petrželová aj.
  4. Domácí smoothie jsou úžasnou ozdobou našeho jídelníčku. Bez omezení. 
  5. Vejce: rozhodně ano, pokud jsou domácí. Doporučuji hlavně omelety se zeleninou!
  6. Sladkosti: v první fázi jen raw zákusky, např. chia pudinky a ořechové variace.
 


První fáze

Den 1. až 3. Konzumujeme převážně smoothie se špenátem, červenou řepou a mladým ječmenem. Poměr ovoce a zeleniny je minimálně 50% zeleniny, ale spíše  65%. A jak je to s ovocem? Máme podzim a toto je období jablíčkové a hruškové. Pomeranče a grepy jsou povolené v kombinaci s domácími lesními a zahradními mraženými plody.  Pozor však na banány. Hlídejme si, abychom nekonzumovali víc než jeden denně. 

Pokud jste byli v minulosti zvyklí na cukr a mouku budete potřebovat delší čas, než vás tělo do detoxu pustí (trvá to cca 5 dní)


Jednoduchá, ale zásadní pravidla

  1. Pamatujte, že platí pravidlo čtvrtiny talíře. 1/4 bílkovina. 1/4 celozrnná, či zdravá příloha a zbývající 1/2 zelenina. Ta má být spíše čerstvá, než tepelně upravená.
  2. Celý den popíjíme vodu s vymačkanou citronovou šťávou a neslazené bylinkové čaje z čerstvých bylinek. Hlavně z máty, kopřivy, meduňky. Držím palce, ať se vám daří stejně jako mě. 💕
  3. Zlaté pravidlo: Vyměňte cukr za med, méně solte a jezte pečivo pouze bezlepkové. Do jídelníčku zařazujte hodně tvarohových pomazánek a dušené zeleniny. Zeleninu nerozvařujte. Vařte ji jen na skus.
  4. Nejhorším protivníkem je lenost a výmluvy, že je to drahé. Spočítejte si, kolik pak investujete do léků a doplňků stravy, které mají napravit náš laxní přístup ke zdravé stravě!